Tanulási nehézségek megelőzését és oldását célzó mozgásfejlesztés. A nem iskolaérett óvodások számára (5-6 éveseknek), tanulási nehézségekkel, tanulási zavarokkal, koncentrációs nehézséggel küzdő iskolások számára (6-14 éveseknek).
Kinek ajánlott?
- A nem iskolaérett óvodások számára (5-6 éveseknek).
- Tanulási nehézségekkel, tanulási zavarokkal, koncentrációs nehézséggel küzdő iskolások számára (6-14 éveseknek).
Milyen problémák esetén alkalmazható?
- Kialakulatlan vagy bizonytalan kézdominancia.
- Lemaradt mozgásfejlődés.
- Mozgáskoordinációs nehézség.
- Írás, olvasási, számolási nehézség.
- Figyelem- és koncentrációzavar.
- Egyensúlyzavar, térérzékelés zavara.
- Szorongáscsökkentés.
- Iskolai eredmények javítása.
Felmérés és az egyéni fejlesztési terv összeállításának menete:
- Anamnézis felvétele (gyermek jelenléte nélküli beszélgetés, a probléma feltárása, cél meghatározása).
- Állapotfelmérés (kb. 90 perc), melynek eredménye megmutatja, hol van elakadás.
- Személyre szabott gyakorlatsor összeállítása a gyermek részére.
- A gyermeknek és a szülőnek az otthoni gyakorlatsor betanítása, mely napi rendszerességgel otthon végzendő (minimum heti 5x, napi 10-15 perc).
- Kontroll 4-6 hetente – szükséges változtatások elvégzése betanítása (kb. 50 perc).
Eredmény:
6-18 hónap szükséges ahhoz, hogy a gyermek idegrendszere lekövesse a változásokat és kialakuljanak a megfelelő idegpályák.
- Sikeresebben, hatékonyabban tanul, ezáltal a tanulással kapcsolatos szorongásai oldódnak
- Ügyesedik mozgása, finommotorikája
- Javul egyensúlyérzéke
- Fejlődik beszédkészsége, matematikai és olvasáskészsége
- Beindítja a rajzkészség fejlődését óvodásoknál
- Figyelemkoncentrációja javul